שיח ביולוגים 2023

    • ברוכים הבאים ליום העיון “שיח ביולוגים” 2023
    • !הטכניון ומורי הביולוגיה חזקים ביחד
    • הוועדה המארגנת: ד”ר דינה ציבולסקי, חיה בן סימון ואנה פשניצ’ני מאמו
    • הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון
    • לתוכנית המלאה לחצו כאן
    • מושב ראשון (לצפיה לחצו כאן)

9:00 – 9:15 דברי ברכה ופתיחה

פרופ’ טלי טל, דיקנית הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון

ד”ר אירית שדה, מפמ”רית ביולוגיה, משרד החינוך

9:15 – 10:15 האם מחשבה יכולה לרפא? על הקשר בין המוח ומערכת החיסון

פרופ’ אסיה רולס, הפקולטה לרפואה, הטכניון

10:30 – 11:30 אי־אפשר, וזה בסדר ואפילו מדעי

מושב שני (לצפיה לחצו כאן)

פרופ’ שמעון מרום, הפקולטה לרפואה, הטכניון

11:30 – 12:00 הפסקת צהריים

 סדנאות מקבילות מבית הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון

  12:00 – 12:45

מיסגור ומיסגור מחדש, מיקי אופיר

.המורה בכיתה ומחוצה לה מתמודדת עם מגוון אירועים, דילמות וסוגיות חינוכיות ומקצועיות
בסדנה נכיר ונתנסה בכלי שיתופי המאפשר חשיבה ביקורתית ורפלקטיבית על תהליכי מסגור אותנטיים המלווים את העשייה היומיומית וכיצד ניתן למסגר מחדש אירועים באמצעות שיח עמיתים

המהות שבזהות ביצירת חוסן, אודליה שרירא

מערכות החינוך מתמודדות עם שינויים ואתגרים מקצועיים. האחריות על אנשי החינוך בכל תחומי הדעת בהתאמת הפדגוגיה למציאות המשתנה. משברים קיצוניים מעצימים את האתגר ויכולים לפגוע ברווחת המורים. הזהות המקצועית של המורים משמעותית כבסיס לקבלת החלטות ולעיצוב שיטות ההוראה. זהות זו תורמת לחוסנם של המורים בהתמודדות עם משברים. בסדנה היצירתית המהות שבזהות ליצירת חוסן נעשה שימוש בכלים דיגיטליים ובשיח קבוצתי לגילוי וגיבוש זהות מקצועית התורמים ליצירת חוסן בהתמודדות עם משברים ואתגרים

כששומעים סיפור זה אחרת, חיה בן סימון וגל שטרן 

לסיפורים ישנו כוח השפעה משמעותי על קהל השומעים והקוראים. מחקרים מראים כי אף בהוראת המדעים, הסיפור יכול לשמש ככלי להגברת המוטיבציה של התלמידים ולשיפור הישגיהם, כאשר הוא מתבסס על היסטוריית המדע. במהלך הסדנה יודגמו סיפורים שניתן לרתום לשיעורי הביולוגיה והשלבים לבניית סיפור מוצלח. המשתתפים יתנסו בבניית סיפור בעצמם תוך התבססות על שלבי העבודה שיוצגו

חומרים בעקבות הסדנא

מושב שלישי (לצפיה לחצו כאן)

12:50 – 13:50 קשב, לקויות קשב ומעורבותם בלמידה

פרופ’ לילך שלו-מבורך, ראשת החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי וראשת מעבדת הקשב, בית ספר קונסטנטינר לחינוך ובית ספר סגול למדעי המוח, אוניברסיטת תל-אביב

13:50 – 14:00 סיכום היום:  אי-וודאות כערך מדעי וחינוכי

ד”ר דינה ציבולסקי, ראשת המסלול להוראת הביולוגיה, הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, הטכניון